بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد شهرضا به مناسبت فرارسیدن روزجهانی قدس

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن بیانیه بدین شرح است:

 

روز قدس یکی از مهمترین نماد‌های جهان اسلام در راستای وحدت، همدلی و همبستگی مسلمانان است. امروزه آنچه موجب بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها در جهان اسلام شده است، مسأله تفرقه و بی‌اعتنایی به اصل وحدت اسلامی است که دشمنان جهان اسلام را قادر به اعمال فشار با حربه تفرقه افکنی در بین مسلمانان کرده است .

رهبر معظم انقلاب تاثیر راه‌پیمایی روز قدس در وحدت جهان اسلام و نیاز امروز مسلمانان به همگرایی متذکر می‌شوند: «همه‌ی کشورهای اسلامی از تفرقه ضرر می‌کنند و همه‌ی‌ آنها از اتّحاد سود می‌برند. اتّحاد کشورهای اسلامی، نزدیک شدن اینها، به کار نبردن نیروهایشان علیه یکدیگر، به نفع خود کشورهای متّحد است، به نفع خود کشورهای اسلامی است. این را ما باید بفهمیم، این یک حکمت الهی است، یک حکمت اسلامی است؛ متأسّفانه به این توجّه نمیشود».

مسأله اوکراین نشان داد اگر در گفتمان غرب، کشوری مورد حمله و تجاوز قرار گیرد، همه ظرفیت‌ها از ورزش و سیاست گرفته تا هنر و اقتصاد و حتی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به اعلام همبستگی با مردم آن کشور اقدام می‌کنند. حال که ملت مظلوم فلسطین چندین دهه است‌ تحت ستم، غصب و ظلم آشکار صهیونیسم قرار دارد، آیا وظیفه ما مسلمین حمایت از فلسطین به هر نحوی که در توان ما باشد نیست ؟

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، ضمن گرامیداشت ان روز آمادگی خود را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام داشته از همه اقشار و آحاد مردم به ویژه جامعه بزرگ دانشگاهیان دعوت می‌کند تا با شرکت در راهپیمایی روز قدس واپسین جمعه ماه مبارک رمضان، در این زمانه وادادگی‌ها و بی‌تفاوتی‌های بعضی از کشور های اسلامی ، بار دیگر همبستگی و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را ابراز دارند .

انتهای پیام/