دیدار مسئول و اعضای بسیج اساتید استان اصفهان با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار

دیدار و نشست محمدباقری مسئول و اعضای بسیج اساتید استان اصفهان با مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، دیدار و نشست محمدباقری مسئول و اعضای بسیج اساتید استان اصفهان با مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان برگزار شد.

محمدباقری در این دیدار به رویکردهای بسیج اساتید و اقدامات ماندگار و نگاه مرجعیت‌ساز و جریان‌ساز علمی اشاره کرد و گفت: ظرفیت مجموعه بسیج در عرصه‌های مختلف یک ظرفیت ویژه و آماده برای کمک به حل مسائل است.

در ادامه این دیدار معاونین و اعضای بسیج اساتید استان به ارائه دیدگاه‌ها پرداختند و نگرش و نگاه انقلابی و جهادی را از عوامل مهم حرکت در حوزه های اجرایی و اداری دانستند و تاکید شد: شکی نیست که برنامه‌ریزی جدید برای این ریل کاری لازم اما سنگین و زمان بر است اما راهکارهای علمی جهت بهبود مسیر موجود سرعت حرکت را بیشتر خواهد کرد و قطعا بسیج اساتید و نیروهای متخصص انقلابی می‌توانند کمک کنند.

استادان بسیجی بر ضرورت برگزاری جلسات هیات‌های اندیشه‌ورزی و اتاق‌های فکر در حوزه‌های مختلف علاوه بر مسائل کلان مانند حوزه‌های زیست محیطی، عمرانی و غیره تاکید کردند. همچنین توقف پروژه دانشگاه هنر از دیگر موضوعاتی بود که بعنوان ضربه بزرگ به پیکر دانشگاه و جایگاه هنر در ایران و اصفهان بعنوان قله هنر اشاره شد.

ظرفیت مدیران جهادی و نیروهای انقلابی، آلودگی هوا و بویژه مسئله سوخت مازوت و شفاف بودن مسئولان با مردم در این مسئله هم بحث و مورد تاکید قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان، در ادامه با بیان این که خیلی مسائل متنوعی مطرح شد، گفت: واقعیت این است که شرایطی که الان در آن هستیم ویژه است هم انتظار مردم هم خودمان از خودمان انتظار خیلی بالایی است که بالاخره با آمدن دولت سیزدهم و مجلس و حتی قوه قضایه دست به دست هم بدهند که مشکلات کشور حل شود.

زینلیان با بیان این که قائدتا اتفاق نمی‌افتد مگر این که رویکرد متفاوتی باشد، اظهار کرد: چون ریل گذاری‌هایی شده مسیرش را می‌بینیم اگر چه خوب هم انجام نشده اما با همه محدودیت‌ها باید تلاش کنیم.

وی ضمن قدردانی از دغدغه اساتید بسیجی در موضوعات مختلف، گفت: نکته‌ مهم این است که الان مردم مشکل آب و فرونشست و مسائل فرهنگی و مادی و غیره دارند این که نقش دانشگاه چه بوده حتما کارهای ارزشمندی شده اما خیلی نمره بالایی نخواهیم گرفت یعنی باید حضور موثر که دلمان راضی بشود خوشحال بشویم که این یک مسئله است، الان زمان آن رسیده که همه موثر ورود کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان،  گفت: در مسئله‌ای مانند آلودگی هوا که اشاره شد ما مسئولان باید صادق و شفاف باشیم که نخبگان می‌توانند مطالبه کنند.

زینلیان با اذعان به این که در مبحث آلودگی هوا در سال ۱۴۰۰ سه روز هوای پاک داشتیم در حالی که کلان شهر تهران ۷۰ روز هوای پاک داشته است، افزود: کشاورزان از ما مطالبه می‌کنند۲۳ سال پیش مصوبه بوده آبی بیاد از بهشت آباد تونل سوم بعد یک آب برود یزد،  اظهار کرد: همچنین سال ۹۳ مصوبه داده شورای عالی آب یعنی رئیس جمهور وقت که بارگذاری اضافه ممنوع بن بروجن تعریف می‌شود و یک بارگذاری اضافه شکایت می‌شود قاضی هم دستور توقف می‌دهد اعتراض می‌کنند دادگاه تجدید نظر هم دوباره تایید می‌کند توقف را؛ اما الان سازمان مدیریت برای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برایش بودجه می‌گذارد برای پروژه خلاف در حالی که برای پروژه‌های مجوزدار اصفهان توجهی نمی‌شود.

وی با اشاره به این که فرونشست هم مسئله دیگر است که گریبان اصفهان را گرفته و هیچ راه علاجی هم ندارد، گفت: مسئله آب اصفهان از جهت حق الناس و شرعی بودن و اهمیت در امنیت ملی موضوعی مهم و اصفهان ستون این انقلاب بوده است.

زینلیان با تاکید براین که اگر فکر و تدبیر پشتوانه طرح‌ها و اقدامات نباشد نتیجه آن مسائلی است که با آن روبرو هستیم، گفت: در کنار مسئله آب که یک مسئله مهم است شرق اصفهان که با مسئله آب روبرو شده نیازمند نگاه ویژه است که به حاشیه تبدیل نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان، در پایان گفت: مسائل زیادی وجود دارد نکاتی هم که در اینجا اشاره شد همه آن در نشست‌ها و برنامه‌هایی که بوده رسانه‌ای هم شده است.

انتهای پیام/