معاون بررسی و گفتمان‌سازی بسیج اساتید کشور؛

خیلی مهم است حوادث اخیر را پروژه بدانیم یا یک اتفاق

معاون بررسی و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور در نشست تخصصی جهاد تبیین «از فتنه 98 تا فتنه 1401» با بیان این که در رابطه با موضوع اخیر بزرگترین مشکل ما فهم دقیق چگونگی و چرایی موضوع است که اشتباه نکنیم، گفت: دو نگاه وجود داشت و خیلی مهم است حوادث اخیر را پروژه بدانیم یا یک اتفاق.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حسین عبداللهی فر معاون بررسی و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور در نشست تخصصی جهاد تبیین «از فتنه ۹۸ تا فتنه ۱۴۰۱» که به همت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، با بیان این که در رابطه با موضوع اخیر بزرگترین مشکل ما فهم دقیق چگونگی و چرایی موضوع است که اشتباه نکنیم، گفت: دو نگاه وجود داشت و خیلی مهم است حوادث اخیر را پروژه بدانیم یا یک اتفاق. 

 

عبداللهی فر ادامه داد: در این حوادث اخیر دو نگاه وجود داشت از سوی نخبگان یکی این که یک عده‌ای معتقد بودند که یک اتفاقی رخ داده و یک خانمی به هر دلیلی مورد احضار نیروهای نظامی و انتظامی قرار گرفته و گشت ارشاد و نهایتا هم در اثر اتفاق فوت کرده این یک نگاه بود که خیلی از مشکلات را دامن زد و دیدیم حتی مسئولین کشور ورود کردند در محکومیت این قصه حتی برخی گفتند گشت ارشاد باید جمع شود، از آن فراتر رفتیم حتی صداسیمای ما کمک کرد به این که نخبگان بیایند بگویند اصلا قانون را باید برداریم  و این خطاها ادامه پیدا کرد تا جایی که به این بحران دامن زد و مشتعل‌تر کرد.

 

خیلی مهم است حوادث اخیر را پروژه بدانیم یا یک اتفاق

 

معاون بررسی و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور گفت: اما نگاه دیگر هم وجود داشت و آن این که پروژه مهسا امینی یک طراحی و سناریو از پیش تعیین شده با هماهنگی کشورهای غربی باشد که گروه‌های داخل و خارج با هم هماهنگ باشند و دلایلی که در این راستا می‌شود ارائه کرد که این نگاه را تقویت می‌کند شاید خیلی زیاد باشد، برخی شاید برایشان ابهام باشد و این خیلی مهم است که این را پروژه بدانیم یا یک اتفاق.

 

وی بیان کرد: حدود سه ماه سه ماه و نیم قبل اتحاد بین کومله و دمکرات است دو گروه اصلی اپوزیسیون کُرد که از سال‌ها دستشان به خون جوانان ما آلوده است و مردم ما از آنها آسیب دیده‌اند.

 

عبداللهی فر ادامه داد: این درست است که بعضی می‌گویند تعداد اینها از نظر عددی زیاد نیست اما سابقه کارشان زیاد است و کومله و دمکرات دو جنس متفاوت‌اند کومله یک طیف محدود سنتی کردستان عراق است دمکرات‌ها مقرشان در آلمان است و یک حس اروپایی دارند و کاملا با هم متضادند، در گذشته هم به یادداریم کومله‌ها سرمی بریدند و دارای رفتاری مثل داعش بودند دمکرات‌ها بیشتر در یارگیری و غیره فعالیت می‌کردند اینها می‌آیند برای اولین بار کومله و دمکرات با هم متحد می‌شوند.

 

معاون بررسی و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور، اظهار کرد: در خصوص نقش غرب در این حوادث نکته مهم این است که آنها قبلا روی این موضوع که تا پایان تابستان مذاکرات به نتیجه برسد و گفته بودند اگر پاییز شد فضا عوض خواهد شد.

 

وی ادامه داد: تا الان چند بار دیدید ۱۵۰ شهر با هماهنگی بیایند در یک روز تجمع کنند و حتی به مهناز افشار با وجودی که کشف حجاب کرده اجازه ندهند وارد میدان شود که اینها هماهنگی شده است، همچنین هماهنگی که در بخش ورزش شده صحبت‌هایی که با سلبریتی‌ها شده هماهنگی که با تمام گروه‌های ضد انقلاب شده و این که داعش تمام قد پای کار آمده و هماهنگی‌های دیگر که در موضوعاتی به کذب و دروغ بوده و بعد شما دیروز می‌شنوید که ۶۰۰ اسلحه امریکایی کشف می‌شود و اعتراف می‌کند که ماموریت داشتیم از یک جاده کویری این سلاح‌ها را  برسانیم قم و مرکز ایران.

 

عبداللهی فر با اشاره به این که داعش و وهابیت تمام قد پای این قصه هست به هماهنگ عمل کردن کشورها و گروه‌های مختلف و تجزیه طلب و غیره اشاره کرد و افزود: این طرف طالبان است و آذربایجان در این شلوغی‌ها دنبال سوء استفاده است. همچنین ورود ترکیه به کردستان عراق بود که ممکن است بهانه و سناریو سازی بود، رژیم صهیونیستی بیشترین سود را می‌برد و متشنج کردن مرزها متصور می‌شود.

 

وی با تاکید بر این که در بیانیه اول آوردیم مهسا اسم رمز تجزیه ایران است، گفت: این که چرا به تجزیه ایران رسیدند علت این است که وقتی بعد از انتخابات ۱۴۰۰ فکر کردند که تحریم‌ها اثر نکرد و دولتی آمد که برجامی نیست تعاملی نیست برجام اصلا برایش مهم نیست و دارد بدون برجام مشکل خودش را حل می‌کند و اوکراین تیر خلاص است و تنها کشوری که می‌تواند میانجی‌گری کند.

 

وی با اشاره به پازل‌هایی که در برابر ایران چیده شده، عنوان کرد: در این پازل دانشگاه یک موضوع مهم است، همچنین امنیت را دشمن نشانه رفته تا جایی که امنیت را به مرحله‌ای برسانند که مردم از همه چیز بگذرند.

 

عبداللهی فر گفت: یک نکته مهم این است که سعی می‌کنند که یک بخشی از معترضین را آرام کنند خشونت به خرج ندهند با این هدف که وارد مرحله اجتماعی شوند تا اعتراضات به موضوعات دیگر پیوند دهند. از  جمله در زاهدان اولین پیامد این ماجرا را به کمبود نان، بنزین و حمل و نقل بین شهری و غیره هم پیوند دادند یعنی یکبار اعتراض می‌کنند اجتماعی است بعد سیاسی و بعد امنیتی می‌کنند مثل حجاب و عفاف اما یکبار یک اتفاق امنیتی رقم می‌‌زنند که اعتراض اجتماعی را بیاوردند، از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

 

معاون بررسی و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور با بیان این که یک کد دیگر علیزاده از کردستان عراق بود که گفت این سناریو را خودمان طراحی کردیم پایانش را هم خودمان رقم خواهیم زد، اظهار داشت: طبق بیانیه وزارت اطلاعات هم می‌بینیم هیچ وقت در هیچ فتنه و اغتشاشی این حجم از ضد انقلاب نبودند.

 

وی با اشاره به حضور اغتشاشگران در تهران و این که بخشی از آنها دستگیر شدند و حجمی از سلاح هم بوده که بخشی کشف شده، بیان کرد: این که اصرار دارند به سمت کلانتری‌ها و خطوط قرمز بروند، ظاهر قصه این است که  برویم تیراندازی خواهند کرد وقتی رفت سمت تیراندازی می‌توانند کشته‌سازی کنند.

 

عبداللهی فر گفت: این که ۹۳ درصد زیر ۲۵ سال هستند درست است اما چه کسی در این بستر سوار می‌شود و مدیریت می‌کند، گفت: مثلا در دانشگاه سعی داشتند از بیرون اینها را مسلح کنند که کشته‌سازی در دانشگاه اتفاق بیفتد.

 

معاون بررسی و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور به نقش و هدف پارلمان و رئیس جمهورها در کشورهای غربی و غیره هم اشاره و اظهار کرد: این پروژه دنیای غرب است با هدف هزینه می‌کنند که ماجرای داخل هم باشد.

 

 بزرگترین مشکل ما فهم دقیق چگونگی و چرایی موضوع است که اشتباه نکنیم

 

وی با تاکید بر این که بزرگترین مشکل ما فهم دقیق چگونگی و چرایی موضوع است که اشتباه نکنیم، افزود: معرکه بیارهای داخل گفته‌اند این مثل فتنه ۸۸ نیست ما طراحی نکردیم و باید نان این را فقط با آرامش و امتیاز بگیریم و در تقسیم کار سهم بگیریم، چریک‌های فدایی خلق یا سازمان مجاهدین خلق اینها هم از قبل انقلاب همیشه با هم درگیر بوده‌اند و همچنین کومله و مجاهدین خلق و دیگر گروهها، ما باید فهم دقیقی از وحدت اینها داشته باشیم، وحدت اینها یک چیز است این که ایران آنقدر وسیع است که به شما هم چیزی برسد.

 

یک ایران بزرگ پهناور حرف برای گفتن دارد، هدف دشمن ایران پارادوکسیکال است

 

عبداللهی فر گفت: مشکل مردم ایران است، تحریم‌ها در مردم ایران اثر نمی‌کند و این مردم پای صندوق آمدند و رای دادند یک ایران بزرگ و وسیع و پهناور که حرف برای زدن دارد یک راه بیشتر ندارد یک ایران پارادوکسیکال که هم از نظر قومیتی همدیگر را دفع کنند هم از نظر مدیریتی خنثی کننده هم باشند.

 

عبداللهی فر با اشاره به این که در این نگاه دشمن قومیت‌های مختلف همدیگر را برنمی‌تابند که بجایی که از بیرون مدیریت کنند از درون کنترل شود کاری که سر یوگسلاوی آوردند، کاری که بر سر عراق و لبنان آوردند، مثلا این که رئیس مجلس شیعی است و نخست وزیر سنی در عراق اینها همدیگر را خنثی می‌کنند، دولت بی‌ثبات و ضعیغی که مصوبه کنگره امریکاست که سال‌ها پیش تصویب شده است.

 

معاون بررسی و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور ادامه داد: این از صحنه قابل مشاهده است دشمن به این جمع‌بندی رسیده و برای اجرای آن تمام قد به صحنه آمده است و دارد بر موج مسائل داخل و اقتصادی که اگر یک مقدار در اقتصاد جلوتر برویم حرف برای گفتن داریم و به جایی می‌رسیم که بگوییم اگر تحریم کنید تحریم می‌شوید و البته به نظرم به این نقطه رسیده‌ایم یعنی وقتی سلاح‌های ما در موازنه، جنگ یک منطقه‌ای را تغییر دهد و به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی تنها کشوری است که می‌تواند میانجی‌گری کند برای پایان جنگ اوکراین و به شدت نگران و خوفناک زمستان سرد هستند و برای این هم دنبال یک شرایط کاملا امنیتی در مرزهای جغرافیای و یک شرایط امنیتی داخل و یک جنگ داخلی حتی تا درون خانواده‌ها هستند.

 

وی با اشاره به این که تله‌گذاری برای جوانان و نوجوانان کرده‌اند، به مسائلی مثل همفکری عاطفی که خانواده باید حواسشان باشد تاکید کرد و گفت: رسالت اساتید جهاد تبیین است پادزهر این مشکلات تبیین است بویژه در سطح دانشجویی که باید با درایت انجام شود، همچنین انجمن‌ صنفی و تشکل‌های دانشجویی و فضای رسانه‌ای اینها میدان‌هایی است که اساتید باید میدان‌داری کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: الان دانشجویان بعد از دوسال غیر حضوری بودن آیین نامه‌ها و مشروط شدن و دیگر قوانین دانشگاه را شاید اطلاعی ندارند باید مشاوره و کمک صورت بگیرد.

انتهای پیام/