با صدور پیامی؛

پیام تبریک نهضت استادی بسیج اصفهان به مناسبت اعطای درجه سرتیپی به فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج)

نهضت استادی بسیج اصفهان اعطای درجه سرتیپی به فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از سوی فرمانده معظم کل قوا راصمیمانه تبریک و تهنیت گفت.

در بیانیه مشترک بسیج اساتید استان اصفهان و بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه استان آمده است؛

تسامح در زمینه فرهنگ و مشخصا حجاب ضررهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان اصفهان به نمایندگی از مردم متدین و جامعه دینی این شهر فرهنگی به مسئولین استانی اعلام می‌نماید تسامح در زمینه فرهنگ و مشخصا حجاب ضررهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و لازمست مسئولین فرهنگی با مراجعه به شیوه‌های علمی و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در جهت ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی به شیوه‌های ایجابی، تاثیر‌گذار و اقناعی برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.

متن بیانیه بدین شرح است:

به نام خدا

انقلاب اسلامی از ابتدا تا به امروز بر محور شعارهای فرهنگی حرکت نموده است و از مهمترین نشانه‌های فرهنگی بودن این انقلاب عظیم رهبری آن است که مرجعیت دینی بوده و هست. گرچه مسائل اقتصادی و سیاسی نیز جایگاه مهمی در اداره کشور داشته است اما با مطالعه سخنرانی‌ها و فرامین امامین انقلاب از ابتدا تاکنون می‌توان به وضوح اصل بودن فرهنگی دینی را مشاهده نمود به نحوی که حتی مسائل سیاسی و اقتصادی نیز متاثر از همین رویکرد فرهنگی بوده است.

دشمنان اما با درک درست از شعارها و اهداف انقلاب گرچه در تلاش برای فشارهای سیاسی و اقتصادی بوده‌اند اما در اصل تلاش خزنده و پنهان و آشکار آنها بر مسائل فرهنگی جامعه و بویژه تفکر دینی متمرکز شده است. بررسی فضای مجازی و حملات دشمنان در فضای رسانه در جهت فشار بر افکار عمومی کاملا محور فرهنگی داشته و دارد. و در نتیجه انقلابی که بعنوان یک انقلاب دینی در جهان شناخته می‌شود اگر در ذهن مردم تخریب شود طبیعتا باعث تضعیف تفکر دینی در جامعه خواهد شد.

امروزه حجاب یکی از مهمترین نشانه‌های  جامعه دینی است. دشمنان از ابتدا تاکنون برنامه‌های ویژه‌ای برای تضعیف حجاب و پوشش داشته‌اند و با شعار زیبای آزادی صرفا مساله حجاب را بعنوان نبود آزادی در ایران مطرح می‌کنند.از سال‌ها پیش تاکنون یکی از معضلات مهم فرهنگی عدم توجه به مساله حجاب و نبود برنامه‌ریزی جهت تقویت این موضوع در میان مسئولان فرهنگی بوده است و بخشی از مردم نیز تحت تاثیر فضاهای رسانه‌ای و متاسفانه تحت تاثیر سلبریتی‌های داخلی نسبت به پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی بی‌توجهی نموده‌اند.

متاسفانه در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ شاهد کشف حجاب در بین برخی افراد بویژه توسط مسافرین نوروزی که تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار گرفته‌اند بوده‌ایم و به نظر می‌رسد مسئولین فرهنگی شهر برای این مهم تدبیر مناسبی نیندیشیده‌اند. اگر زمانی مردم مومن شهر نگران بد حجابی بودند امروز متاسفانه شاهد کشف علنی حجاب در مکان‌های عمومی، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها هستیم و اگر برای این موضوع مهم فکر اساسی صورت نگیرد بزودی شاهد فراگیر شدن بی‌حجابی در کشور خواهیم بود.

اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان اصفهان به نمایندگی از مردم متدین و جامعه دینی این شهر فرهنگی به مسئولین استانی که امروزه بخش قابل توجهی از آنان نیروهای انقلابی می‌باشد اعلام می‌نماید تسامح در زمینه فرهنگ و مشخصا حجاب ضررهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و لازمست مسئولین فرهنگی با مراجعه به شیوه‌های علمی و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در جهت ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی به شیوه‌های ایجابی، تاثیر‌گذار و اقناعی و نه استفاده از روش‌های سلبی که از محورهای مهم بیانیه گام دوم نیز به شمار می‌رود برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.

انتهای پیام/