معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

کاهش فاصله اتفاقات و نگرانی دشمن بخاطر روند تحولات در ایران

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست هم اندیشی استادان دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع «ریشه ها و تحلیل حوادث اخیر» گفت: نگرانی دشمن و کم کردن فاصله اتفاقات توسط دشمن به این خاطر است که روند تحولات در ایران خصوصا از انتخابات 1400 روند حل مسائل است دولت؛ دولت تولید مسئله نیست دولت حل مسئله است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست هم اندیشی استادان دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع «ریشه ها و تحلیل حوادث اخیر» گفت: نگرانی دشمن و کم کردن فاصله اتفاقات توسط دشمن به این خاطر است که روند تحولات در ایران خصوصا از انتخابات ۱۴۰۰ روند حل مسائل است دولت؛ دولت تولید مسئله نیست دولت حل مسئله است.

 

سردار جوانی گفت:  در ۴۳ سال گذشته انقلاب فراز و نشیب‌هایی و مقاطعی را پشت سر گذاشته که هر کدام در مقطع خودش اهمیت خاصی داشته و انقلاب از این مقاطع عبور کرده و در چهل و چهارمین سال انقلاب هستیم که در این مقطع حوادث و اتفاقاتی را شاهد بودیم.

 

وی در خصوص این که چه وظایفی در این مقاطع داریم گفت: از نظر وظیفه‌ای که داریم کلان و  اجمالش روشن است اما تفسیر آن  نیاز به بحث دارد.

 

سردار جوانی با بیان این که اجمال این است که باید از حق و ارزش‌ها دفاع کنیم، یادآور شد: مقام معظم رهبری در  تعریف بسیج و  بسیجی می‌فرمایند بسیجی نیروی همیشه در میدان برای دفاع از ارزشهاست که جمهوری اسلامی و نظام سیاسی است و دشمنان ۴۳ و چندماه است دنبال نابود کردن آن هستند لذا اجمال  روشن است که باید در میدان باشیم برای دفاع از ارزش‌ها و نظام ولایی، که دشمن دارد دشمنی می‌کند و از دشمنی خودش هم انصراف نداده و همواره در صدد است و هر از چند گاهی هم احساس می‌کند فرصتی پیش آمده و باید استفاده حداکثری را داشته باشد.

 

وی گفت: معتقدم جبهه استکبار که دشمن انقلاب و نظام و کشور و ملت ما هست هر چه جلوتر آمدیم دشمنی بیشتر شده چون دغدغه‌‌ها و نگرانی‌هایش بیشتر شده و این نکته‌ای است که به موفقیت‌های ما بر ‌می‌گردد؛ اگر نظام در این مسیر ۴۳ سال موفق نبود و توفیقاتی نداشت دشمن اینقدر نگران و بهم ریخته نبود.

 

سردار جوانی اظهار کرد: اما امروز دشمن به شدت نگران است و نگرانی هم برمی‌گردد به اتفاقات بزرگی که رقم خورده یکی از این اتفاقات دستیابی ملت و جمهوری اسلامی و نظام سیاسی ایران با محوریت ولایت فقیه به حوزه‌هایی از قدرت است ورود به علوم و فنون جدید است علوم و فنونی که به هر حال قدرت‌های شیطانی اصرار داشتند انحصار آن حفظ شود.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چون وقتی قدرتی یا چند قدرت بخواهد مرکز قدرت در جهان باشد برای استیلا و مدیریت جهانی لازمه‌ آن  این است که حوز‌ه‌هایی از علم و  دانش و فناوری را انحصاری نگه دارند و از رهگذار این وابستگی‌ها را به خود حفظ و روز افزون کنند.

 

وی بیان کرد: اهمیت بیشتر اینجاست که نظامی به این حوزه‌ها ورود پیدا کرده که روحیه  استکباری ندارد که بتوانند توانی کنند و شریک شوند این نیست، این مدل جدیدی است همین بیشتر آنها را نگران کرده چون یک موقع یک نظام مثل خود آنها و  از جنس آنهاست در یک نقطه‌ای شراکت و تقسیم منافع می‌رسد همین کاری که بعد جنگ جهانی اول و دوم قدرت‌های در یک نقطه‌ای به توافق می‌رسیدند.

 

سردار جوانی اظهار کرد: لذا در این سال‌ها دیدند جمهوری اسلامی ایران از این جنس نیست و این یک نظامی است که وقتی توفیق پیدا کند الهام بخش است در حوزه‌های مختلف و این نقش الگویی خصوصا برای ملت‌های مسلمان و خصوصا برای مستضعفین جهان خواهد بود، اینجا همان نقطه مقابل نظامی است که آنها منافع‌شان در این نظام تعیین می‌شود یعنی جبهه استکبار و قدرت‌هایی که خلق و خوی زیاده خواهی دارند.

 

وی با اشاره به این که در مقابل به موازات این پیشرفت‌ها افول قدرتی است که خصوصا غرب و بویژه امریکایی‌ها مشاهده می‌کنند، ادامه داد:  این بحثی که مقام معظم رهبری چندین سال قبل فرمودند ما داریم به یک پیچ تاریخی نزدیک می‌شویم و اخیرا هم بحث هندسه قدرت در جهان را مطرح کردند و فرمودند تغییر این نظم جدید در حال شکل‌گیری مشخصاتی از جمله انتقال قدرت از غرب به شرق دارد که نکته بسیار بسیار مهمی است.

 

سردار جوانی در ادامه گفت: اگر تا ۲۰ سال قبل و تا ده پانزده سال قبل امریکایی‌ها رهبری جهان را قطعی از آن خودشان می‌دیدند و اروپا خودش را ذیل امریکا تعریف می‌کرد برای سهم بالا از این رهبری و قدرت جهان امروز انتقال قدرت از غرب به شرق مطرح است بعد از چند صدسال این پدیده جدید و اتفاق بزرگ و همان پیچ تاریخی و انتقال قدرت از غرب به شرق مهمتر از انزوای امریکا است که با توجه به مجموعه مسائلی است که دارد.

 

سردار جوانی ادامه داد: اینجا است که هم در این جابجایی هم در این انزوا جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نقش برجسته‌ای دارد و این را خود آنها بهتر از هر چیز دیگری متوجه‌ هستند.

 

وی بیان کرد:  اگر این چند نکنه را مدنظر داشته باشیم که روند تحولات جهانی بدین صورت است باید این را هم بپذیریم که آنها از هر امکانی و از هر فرصتی که تصور می‌کنند بهره بگیرند که نگذارند این اتفاق بیفتد و یا زمان آن را به تاخیر بیندازند. یعنی بحث‌های انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و نظام دینی و ولایت فقیه که یک رهبری چون رهبرحکیم ما دارد اینها همه برای آنها موضوعیت دارد خصوصا با توجه به بحث جابجایی قدرت از غرب به شرق و قدرت آسیایی که سه ضلع دارد از حیث ایستادان در مقابل غرب و امریکا، این سه ضلع چین و روسیه و جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نکته این که ایستادگی ایران مهم است اگر روس‌ها جسارت پیدا کردند که بایستند نقش ایران مهم است اگر چینی‌ها جرات بیشتری پیدا کردند برای مقابله با امریکا و در جنگ اقتصادی و نظام نقش ایران ممتاز و برجسته است.

 

سردار جوانی در ادامه به سرنگونی هواپیمای فوق مدرن پیشرفته و بدون سرنشین امریکا در خلیج فارس توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این موضوع از دو جهت یکی از نظر توان و یکی جسارت ایران بسیار مهم است، وقتی عین الاسد زده می‌شود هم از دقت و توان و جسارت به شگفتی افتادند و در مقابل عجز و ناتوانی امریکا که ترامپ تشکر می‌کند هواپیمای مسافر بری زده نشده و التماس که اجازه بدهید بیابان‌ها را بزنیم که حداقل پرستیزشان حفظ شود اما جهموری اسلامی نپذیرفت و اعلام کرد اقدامی اگر صورت گیرد واکنش نشان خواهیم داد، در عین الاسد تهدید به زدن ۵۲ نقطه کردند موشک باران اتفاق افتاد، گفت: نفس این اقدام مهم بود که خود چینی‌ها و روس‌ها می‌گویند که سابقه ندارد که مقر و پایگاه نظامی کشوری مثل امریکا را یک دولت رسمی بزند اینها برایشان مهم است.

 

سردار جوانی اظهار کرد: نکات مهم کلیدی و مهم در تحلیل راهبردی تحولاتی که امروزه در جریان است که جمهوری اسلامی قدرت آسیایی و نقش جمهوری اسلامی و نقش  ایران در هندسه جدید و نظم آینده با توجه به آرمان تمدن سازی که دارد و ظرفیت مسلمانان و جمعیت مسلمانان و از آن طرف هم آن ضعف و انزوایی که دارد شکل می‌گیرد.

 

وی بیان کرد:  اینجاست که امریکاییها  و اروپاییها در ۴۳ سال سه تا مدل برخورد با ما را داشتند شکست انقلاب و براندازی کامل، تغییر رفتار که جمهوری اسلامی باشد اما رفتارش را عوض کند از ماهیت خودش فاصله بگیرد و سوم محدود کردن است که در هر مقطعی یکی از این مدل‌ها دنبال شد که نتیجه نداد.

 

سردار جوانی در خصوص این که هدف گذاری آنها در این اتفاقات چه بود اظهار کرد: کسانی که اشراف دارند بر مسائل، رصد وحرفها و سندها؛ هدف اولیه براندازی، تغییر رفتار، محدود سازی، تفرقه انداختن و بهم ریختن وحدت و انسحام اجتماعی و وحدت ملی  بود و اینکه ثبات و آرامش را بهم ریختن و  قومیتها را تحریک کنند که وضعیت متفاوت می شود و  مدلهای سوریه سازی و لیبی مد نظرشان بود،  این طراحی بود که انجام گرفت و با  بهانه که بدست شان افتاد به اجرا در آمد و حجم بالای کار عملیات روانی و تحریک و احساس و هیجان.

 

وی ادامه داد: برخی تمرکزشان صرفا به مسائل داخلی رفت و از اصل داستان غافل شدند و کمتر پرداخته شد نکاتی هست دو نکته مهم  این که به دشمن نگاه کنیم و انگیزه‌های دشمن که تا الان اشاره شد موفقیتها و نقاط قوت و روندهایی که داریم طی می کنیم آنها را وارد به این کرده که کاری  بکنندو این  که برخی به این اشاره دارند مه فاصله اتفاقات کم شده چون دشمن احساس می کند فرصتی ندارد و جمهوری اسلامی با یک مجال دو سه ساله به نقطه ای خواهد رسید که آسیب پذیریها به حداقل می رسد  چون طراحی دشمن همیشه براساس آسیبهاست  کما این که جنک  چون در حوزه دفاع ما را ناتوان ارزیابی کرذند اتفاق افتاد الان نقاط قوت آنقدر بالاست که هیچ احساس موفقیت نمی کند ، جنگ اقتصادی و تحریم هم با این تصور بود که تسلیم شویم که مقام معظم رهبری محکم ایستاد اجازه نداد مذاکرات به حوزه های دیگر وارد شود و سرافرازی و افتخارات بزرگ دیگر که فراوان است از جمله ساخت چند واکسن کرونا.

 

سردار جوانی به بی اثر کردن تحریمها هم اشاره و عنوان کرد: دشمن تاکید برای کم کردن فاصله اتفاقات دارد چون روند تحولات در ایران خصوصا از انتخابات ۱۴۰۰ روند حل مسائل است یعنی دولت؛ دولت تولید مسئله نیست دولت حل مسئله است، برای همین نگرانی‌هایی دارند؛ بحث اجتماعی و فرهنگی و گرایش‌های سیاسی را مدنظر دارند چون که مشکلات معیشتی که اگر حل شود نمی توانند این فرصت را استفاده کنند.

 

وی با بیان این که برای همین یک جنگ ترکیبی تمام عیار با محوریت جنگ شناختی را متمرکز شدند که داستان را باید بفهمیم،گفت: مثلا الان بعد اغتشاشات ادبیات‌سازی می‌کنند با جنگ شناختی انقلاب و شهید را مطرح می کنند، بطور کلی هم داستان این بود که با یک انفجار در ایران دوگانه و مردم- حکومت را شکل دهند،  استفاده از دروغ و نارضایتی را به شدت استفاده کردند مثلا ۴۱۵ میلون توییت تا ۲۳ آذر آمار است که در مورد مسائل ایران زدند.

انتهای پیام/